luni, 14 martie 2016

Retete de post: Humus cu ardei capia

    De când am fost la nutriționist cu fetița mea am învățat ce trebuie să faci ca să nu simți mereu că ți-e foame atunci când ții post. Să ai cel puțin trei porții de leguminoase pe zi. Adică fasole, linte, soia, mazăre, năut. Astăzi o să vă scriu prima rețetă, una din favoritele mele - humus...românesc aș spune. Pentru că l-am adaptat puțin pe cel libanez după propriul gust.
   Nu o să scriu aici cantitățile pentru că eu le pun din ochi. Și depinde cât vreți să faceți. Eu pun de obicei jumătate de kilogram de năut, seara la hidratat. Neapărat trebuie pus în apă cât să-l acopere. Dimineața schimb apa și îl spăl bine de tot. Apoi îl pun la fiert 3 ore, de obicei fără capac. Nu trebuie amestecat. E cam mult de așteptat așa că eu îmi fac de treabă în timpul asta. După aceea, îl las puțin să se răcească.
   Acum vine partea importantă. Eu îl prepar într-un blender pentru copii, Philips Avent, mi se pare cel mai bun. Așa că durează mai mult pentru că trebuie să repet de 3 ori: iau o parte din năut cu o lingură mare de teflon și pun în aparat. Apoi adaug la aceasta compoziție zeama în care a fiert, mai puțin de un sfert din cantitatea blenderului. Tai o lămâie pe jumătate și adaug zeama, 1 lingură pastă de susan Rapunzel (neapărat aceast tahini, pentru că cel de la Solaris nu e la fel de bun și-i strică gustul humusului), 1 lingură de ulei de măsline, 1 căpățână de usturoi și pun aparatul să le amestece.
   La final tai ardeii capia felii și îi ung cu humus....merge și cu pâine integrală. Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu