joi, 18 februarie 2016

Sfântul Nicolae, aproape de Antalya

         

         Nu este creştin care să nu audă de Sfântul Nicolae, făcătorul de minuni. Puţini ştiu cine a fost şi ce a făcut. Dar cu toţii îl asociem cu ziua de 6 decembrie, când ne lustruim de cu seara ghetuţele de la mic la mare şi aşteptăm să vedem ce ne aduce Moşul.
          Recunosc, deşi mă cheamă şi Nicoleta, până anul acesta n-am ştiut că mormântul sfântului este atât de aproape de Belek, unde mergeam cu echipele de fotbal în cantonament. Aşa că voi, care veţi citi, poate treceţi în revistă o eventuală excursie la Demre, fosta Myra, locul unde a slujit şi a fost înmormântat Sfântul Nicolae. Eu, cu siguranţă, dacă voi mai merge vreodată în zonă, mă voi duce să vizitez.  Această localitate se află la 142 de km de Antalya, iar pe drum se poate admira Marea Mediterană.
        Aici am găsit poze cu o excursie Belek-Demre, doar că au greşit numărul de kilometri. http://vacantareusita.ro/antalia-un-loc-incarcat-de-istorie-nu-doar-all-inclusiv-si-leneveala/
        Sfântul Nicolae a fost Arhiepiscop al Mirelor Lichiei în secolul IV. Părinţii lui au fost înstăriţi, dar foarte credincioşi. El a rămas orfan devreme şi a împărţit, ulterior, toată averea săracilor. A fost un ocrotitor al copiilor şi apărător al credinţei ortodoxe. A fost întemniţat în vremea prigoanelor lui Diocleţian, dar mai apoi eliberat. A trecut la viaţa veşnică pe 6 decembrie 343 d.Hr. şi moaştele sale sunt păstrate din 1087 la o biserică din Bari, în sudul Italiei.  https://ro.wikipedia.org/wiki/Bazilica_Sf%C3%A2ntul_Nicolae_din_Bari


       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu