sâmbătă, 20 februarie 2016

Sozopol, "orasul mântuirii"

Biserica Sfântul Gheorghe, Sozopol, unde se află o parte din moaştele Sfântului Apostol Andrei, Sursa: www.infotour.ro
      

       Mi-e dor de Bulgaria. Iubesc această ţară. O parte din sufletul meu rămâne acolo după ce plec. Iar în această iarnă, deşi am văzut Mediterana, nimic nu se compară cu o plimbare pe faleza din Balcic sau una prin oraşul vechi din Nesebar. Mă încarc cu energie, revin alt om. Şi abia aştept să vină vara să mă întorc la marea mea albastră şi la coastele albe ale oraşului unde am botezat-o pe fetiţa mea. Da, abia aştept să merg agale prin castelul Reginei Maria. Pentru cei care n-aţi mers niciodată, vă recomand. Deşi ea credea într-o îmbinare a tuturor religiilor, există acolo o mică biserică ortodoxă, Stella Maris. Iar biserica Sfântul Gheorghe e înainte să cobori spre centrul oraşului, pe stânga, şi e deschisă de dimineaţă până seara. Acolo slujeşte un preot cu mare har. Oamenii sunt amabili, buni la suflet, gata mereu să te ajute. Natalia este o femeie trecută de 70 de ani, pe care am întâlnit-o la o slujbă de Sfânta Maria şi m-a invitat imediat la masă. Iar de atunci nu există dată să merg acolo să nu vină în întâmpinarea noastră. Dana este o tipă deosebită, care are restaurantul The Castle, unde este cea mai bună ciorbă de peşte. Vă garantez. O vezi mereu cu zâmbetul pe buze şi îţi face ziua mai frumoasă cu o vorbă bună.
       Bulgaria mea e superbă. Serios, e exact opusul a ceea ce am văzut când am mers prima dată spre Turcia. O ţară gri, săracă. Nici Sofia nu-mi place. Dar litoralul lor, afirm cu mâna pe inimă că e fabulos. Să mergeţi odată în Sunny Beach, pe Flower Street noaptea şi veţi vedea despre ce vorbesc. Asta pentru cei care sunt îndrăgostiţi de Mamaia şi de cluburi. Au de toate pentru toţi. Şi totul e completat de coasta care nouă ne lipseşte. Iar golful din Olimp, unde pe vremuri se înghesuiau turiştii străini, la noi e lăsat în paragină. Precizez că n-am mers niciodată la un hotel All Inclusive, pentru că mâncarea din restaurantele lor este foarte bună şi preţurile nu sunt deloc mari. 
      Dar m-am apucat să scriu cu gândul să vă povestesc despre Sozopol. E cel mai vechi aşezământ bulgăresc de la Marea Neagră. L-am vizitat vara trecută. Nu e atât de aranjat precum Nesebarul, deoarece el nu este protejat de Unesco, dar peisajul este foarte frumos. Seamănă cu fiordurile norvegiene. Iar pentru cei împătimiţi de artă şi suveniruri, aici se pune accentul pe lucruri handmade, unele chiar foarte frumoase, la preţuri excelente. Şi nu sunt atât de multe turcisme ca în Nesebar. Dar nu pentru asta vreau să mă întorc acolo. Ci pentru că există o biserică foarte veche, Sfântul Gheorghe, unde se găsesc moaştele Sfântului Apostol Andrei, cel care a adus creştinismul în ţara noastră. Când intri acolo, păşeşti în altă lume. Se spune că nu există dorinţă pe care să ţi-o pui şi să nu fie îndeplinită. Doar că eu nu pot de ceva vreme decât să mulţumesc pentru tot ceea ce am. Sunt puţine locurile unde am avut acest sentiment. Iar la intrare în oraşul vechi, s-a restaurat Catedrala Chiril şi Metodie, unde sunt moaştele Sfântului Ioan Botezătorul, descoperite în 2010 pe Insula Sveti Ivan, aproape de Sozopol. Deşi e aproape de graniţa Bulgariei cu Turcia, sunt doar 365 de kilometri din Bucureşti până acolo. Şi există o pensiune, Villi Sozopol, din a cărei piscină poţi vedea marea.


     
sursa: www.zepelintour.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu