vineri, 22 aprilie 2016

Respect pentru Leon Dănăilă

     

       Recunosc, habar n-aveam cine este profesor doctor Leon Dănăilă. Să nu-mi spuneți că voi știați. Noi nu prea ne cunoaștem oamenii de valoare. De ce? Pentru că avem alte personaje care fac audiență în mass-media. Până ieri, când am citit o știre  în care era el circulând cu metroul. Acest om figurează alături de Einstein printre cele 500 de genii ale secolului 21 și este considerat cel mai bun neurochirurg din Europa. Se pare că încă mai operează la 83 de ani. Am aflat toate astea pentru că m-a rugat Liviu Trandafir să fac o știre pentru us24.ro cu explicația academicianului de pe pagina sa oficială de facebook pe care o găsisem întâmplător, pentru că el în acel moment nu avea timp. Întotdeauna când scriu despre un subiect sau despre o persoană mă documentez înainte. Nu contează dacă am sau nu am timp să o fac. Și am găsit această mărturisire care spune totul.
      ”Părinții mei m-au învățat că este foarte importantă pentru om credința, biserica. Eu mergeam tot timpul la biserică, credeam foarte mult în Dumnezeu și mă rugam tot timpul înainte și după masă. Spuneam ”Tatăl nostru”. Am realizat că te ajută credința și că Dumnezeu nu lasă cu mâna goală pe cei ce i se roagă. Sigur că această credință este importantă nu numai în perioada copilăriei, dar și în perioada ulterioară. Și în prezent sunt foarte credincios și mă rog uneori în momente care sunt mai puțin prielnice pentru așa ceva. Dar în gând îmi spun ruga și mă gândesc la Dumnezeu și el mă ajută.
Când operez, și am momente foarte dificile în timpul operației, ajungi în anumite puncte în care dacă nu te gândești la Dumnezeu să-ți trimită o mână de ajutor, bolnavul e pierdut.”, a spus academicianul Leon Dănăilă, într-un articol publicat pe 11 iulie 2015 în Adevărul.
       Sincer, ca medic nu vreau să-l cunosc. Pentru că sper să fiu sănătoasă. Dar ca om, tare mi-ar plăcea. Nu și-a lăsat soția, deși nu a putut să țină două sarcini și nu i-a dăruit copii. Ar trebui să înțelegem că se gândește și la noi circulând cu metroul. Și ar trebui să fim mai mulți care-i urmăm exemplul. http://www.nwradu.ro/2016/01/ce-este-de-fapt-poluarea-si-cat-de-poluat-este-bucurestiul/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook Bucureștiul este un oraș foarte poluat. Și dacă am merge și cei care avem mașini mai des cu tramvaiul sau cu metroul ne-am ajuta pe noi și pe copiii noștri. Pentru că ar trebui să le lăsăm moștenire un aer cât mai respirabil. Mie îmi place cu transportul în comun. Noi folosim mașina în București destul de rar. Nu mi-e rușine că merg cu RATB. Chiar deloc. Și așa o să-mi învăt și copilul. Am călătorit și cu trenul în provincie. Mă simt bine printre oameni. Îmi place să fac mișcare. Fotografia cu profesor doctor Leon Dănăilă inspiră normalitate. Că-și trăiește viața simplu, dar frumos. Un geniu împăcat cu el și cu cei din jur.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu