luni, 1 august 2016

Ghid de supraviețuire pe caniculă


         Cine se trezește de dimineață departe ajunge! Proverb mai adevărat ca asta nu există. Iar când temperaturile depășesc ca azi 35 de grade Celsius, chiar poți să te consideri norocos dacă reușești să-l asculți. Eu m-am trezit înainte de 7, am ieșit afară și m-am energizat. Dimineața nici nu se simte poluarea și temperatura e nemaipomenită. Am dus în sfâșit copilul în parc fără să-mi fac griji pentru razele soarelui, la 9 deja ne întorceam acasă. Niciodată nu ne-am distrat atât de bine ca astăzi la locul de joacă.  Deși era gol. Se pare că am fost singurii matinali. După ce-am trebăluit vreo 2 ore și prin casă, deja mi-am terminat treaba pe ziua de azi. Și am restul orelor doar pentru mine și fetița mea.
       Știu, azi e luni și majoritatea oamenilor merg la serviciu. Nu mă invidiați, că am și eu unul 24 din 24. Dar vă dau un sfat pe care mi-ar fi plăcut să-l primesc până acum un an. Mergeți dimineața într-un parc înainte de muncă și faceți mișcare sau pur și simplu respirați aer curat. Închis într-o încăpere sau într-un birou timp de 5 zile n-o să reușească creierul să se oxigeneze cum trebuie. Și deasta vara multă lume se plânge de durere de cap. În plus, o să simți că trece mai frumos ziua. O să te revitalizezi. Și cu ocazia asta te poți și hidrata. Se spune că jumătate de litru de apă dimineața pe stomacul gol îți pune toate organele în mișcare. Iar pe caniculă ar trebui să bem minim 3 litri pe zi. Eu recunosc că nu reușesc deși mi-aș dori.
      Când plecați de acasă pe timpul zilei, nu lăsați geamurile deschise pentru că toată căldura intră în casă și noaptea va fi destul de greu să o poftiți afară. Mie nu mi se pare sănătos în casă aerul condiționat și rezistăm și fără. Eu răcoresc bine casa pe la 3-4 dimineața atunci când reușesc să mă trezesc un minut din somn.
      Dacă ești în concediu la mare sau la munte, tot dimineața este ideal să te trezești. E minunat să privești răsăritul sau să te plimbi pe malul mării la 6 dimineața. Sănătate curată.
      Și-n final, să reușim totuși să fim recunoscători pentru vremea de afară. Că în firea omului e să nu fie niciodată mulțumit. Vara e prea cald, iarna e prea frig, toamna sunt multe ploi, primăvara la fel. Hai să ne bucurăm de ce avem și să încercăm să driblăm căldura.
.     Un început de săptămână frumos vă doresc.
       P.S. Se pare că nu mai pot posta în grupul România, așa că dacă doriți să vedeți ce scriu, puteți să apăsați butonul urmăriți, din dreapta paginei principale sau să vă înscrieți pe grupul meu de facebook, Nihil sine Deo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu