vineri, 29 iulie 2016

Jordi Cruyff dezvăluie rețeta succesului


   
     Dacă ar exista mulți oameni ca el, echipele românești poate nu s-ar mai face de râs în Europa. După înfrângerile suferite aseară de Pandurii, 1-3 cu formația manageriată de Jordi Cruyff, Maccabi Tel Aviv, și Gent-Viitorul 0-5, mi-am dat seama că poate i-ar fi cuiva folositor acest interviu cu un om deosebit. Este vorba despre Jordi Cruyff, fiul celui considerat de unii drept cel mai mare fotbalist din toate timpurile, Johan Cruyff. N-a profitat niciodată de asta. Și chiar dacă a jucat la Barcelona sau Manchester United este volubil, simpatic, punctual și cu foarte mult bun simț. El a fost aseară cu echipa sa la Drobeta Turnu-Severin și a dat indicații tot meciul, chiar dacă de sus, din tribuna. La final, a stat de vorba multe minute cu antrenorul Shota Arveladze, fost coechipier cu Chivu si cu Lobont la Ajax. Vă las să savurați un interviu deosebit în care povestește și despre tatăl lui.

- Ai jucat cu Hagi și Gică Popescu, ce-ți aduci aminte despre ei?
Erau fotbaliști foarte buni, caractere puternice, competitive, Hagi a fost un talent înnăscut și Gică Popescu era unul care era peste tot, putea ataca, făcea foarte bine și fața defensivă, era rău în joc, avea tackling-uri foarte tari. Gică a avut grijă de mine când eram tânăr și Hagi era doar un jucător mare. Cel mai faimos jucător român dintre toți pe care i-ați avut.

- Dacă ar fi vreodată să rămâi fără antrenor, te-ai gândi să-l suni?
Știu că este antrenor, am auzit că a avut o situație la Steaua dar noi avem un buget mic, unul dintre cele mai mici din Europa League și nu suntem în poziția de a face multe lucruri. Putem doar să fim creativi și să găsim jucători care să se plieze pe bugetul nostru.

- Acum mai vorbești cu cineva din România?
Ocazional mai vorbesc cu Contra, am jucat împreună și este un băiat foarte bun, nebun, dar bun. (râde). Îmi place foarte mult de el. Cu Bogdan Mara am jucat la Alaves, mai ținem când și când legătura.

- De ce nu vrei să fii antrenor?
Deoarece sunt genul de persoană căreia îi place să facă lucrurile atunci când sunt pregătit cu adevărat pentru asta. Când vrei să fii antrenor trebuie să ai ambiția să fii cel mai bun din lume chiar dacă este aproape imposibil. Dar trebuie să ai această dorință în interior. Până în acest moment nu am avut-o. Dacă vine în viitor probabil voi face pasul următor. Pentru moment îmi place acest job deoarece îmi arată lucruri pe care ca jucător nu le-am văzut. Când ești antrenor este bine să ai experiență ca jucător și la fel și în postura de manager sportiv.

- Dar ți-ai dori?
Nu știu. Niciodată nu-mi fac planuri. Îmi trăiesc viața zi de zi și voi vedea ce-mi aduce ziua de mâine.

- Ai jucat în Ucraina împotriva lui Lucescu și Raț, cum era atunci?
Șahtior este cea mai mare echipă din estul Europei. Cred că e mai mare decât orice club rus. Nu este ușor pentru un antrenor să fie atâția ani într-o țară ca Ucraina. Nu le-a fost ușor să reziste atâția ani acolo așa că nu pot spune decât lucruri pozitive despre ei.

- Ce înseamnă Barcelona pentru tine?
Barcelona este clubul cel mai aproape pentru sufletul meu, Barcelona este singurul club care dacă este la televizor eu sigur o să întârzii la cină.

- Ce-ți amintești din acea perioadă și care este diferența dintre Barcelona de atunci și cea de acum?
Nu este una foarte mare. sunt mai mulți străini. Dar filosofia de a promova mulți jucători tineri din propria pepiniera este acolo. Mai degrabă s-au aliniat la schimbările fotbalului. Și trebuie să fii mereu cu un pas înainte ca să te menții în top. Cel mai bun jucător din lume este Messi, este ușor să câștigi meciuri când ai un jucător ca el. Chiar face diferența. Este o mare onoare să fii la un club ca acesta.

- Tatăl tău te-a ajutat în carieră?
Tatăl meu a fost mereu un rebel. Filosofia lui a fost pe ideea să mergi mereu înainte, nu te abați de la drum nici la stânga, nici la dreapta. La el nu a existat cuvântul compromis. El  mi-a dat sfaturi dar eu sunt născut destul de individualist. Vreau să fac lucrurile în felul meu. Mi-am urmat destinul. Evident că i-am mai cerut îndrumări dar el știa că eu fac ce vreau, ce cred că e mai bine pentru mine. Am avut o relație extraordinară. Vorbeam mult despre fotbal.

- Cum a fost pentru tine ca Johan Cruyff să fie tatăl tău?
Sunt foarte fericit și mândru că am avut un tată ca el. Bineînțeles că majoritatea oamenilor când se gândesc la el se gândesc la fotbal dar eu când mă gândesc la el mă gândesc la tata. Văd lucrurile din alt punct de vedere. Pentru mine a fost mereu fantastic. Nu a fost mereu ușor pentru că oamenii au prostul obicei să compare, ceea ce e stupid. Fac parte din cei 99% oameni muritori și el face parte din procentul de 1% care este reprezentat de legende. Noi nu vom fi amintiți peste 30 de ani. Asta este adevărul.

- Cum era el ca om?
Asta este o întrebare la care niciodată nu o să răspund. Pot să spun că a fost întotdeauna acolo atunci când aveam nevoie de el. Era probabil cea mai mare calitate a lui față de ceilalți. Era foarte loial.

- Cum a fost copilăria ta?
Perfectă.

- Eroul tău din copilărie?
Când eram mic eram foarte impresionat de Van Basten. Bineînțeles, l-am văzut de aproape la antrenamente și când juca, la stadion. Mai târziu aveam doi jucători preferați: Romario și Cantona. I-am admirat mereu.

- Messi sau Cristiano Ronaldo?
Messi. Pentru că joacă pentru clubul meu.

- Mourinho sau Guardiola?
Îl respect pe Mourinho pentru că nu e ușor să nu fi jucat fotbal înainte, a început ca translator la Barcelona și acum e unul dintre cei mai buni din lume. Dar îl aleg pe Guardiola pentru că a antrenat clubul pe care eu îl susțin.

- Cruyff sau Van Basten?
Îi las pe alți oameni să răspundă.

- Ce faci în timpul liber?
Îmi place când vremea îți dă șansa să te bucuri de aer curat, să iei prânzul pe plajă. Urmăresc la televizor mult fotbal. Nu-mi place să stau mult în casă. Îmi place să fiu apropiat de jucători, să mănânc cu ei, să beau câte o cafea, să văd cum se simt, să văd cum stau din punct de vedere psihic, dacă e totul în regulă cu famiile lor. Dacă jucătorii se simt comfortabil întotdeauna vor da mai mult.

Această discuție am avut-o pentru Antena 1 și GSP TV în 2011. Într-un cadru de vis pe o plajă din Larnaca. Atunci era director sportiv la AEK care avea meci împotriva Stelei. Din ce știu este singurul interviu acordat presei din România. Din fericire, tatăl lui atunci era în viață. Acum nu mai e. Din nefericire, acest interviu a fost destul de prost promovat. În prezent nu-l găsești pe net. Iar arhiva sport de la Antena 1 s-a dus pe apa sâmbetei, odată cu GSP TV-ul. Aseară nu a vrut să vorbească. Eu n-am putut ajunge la meci pentru că am propriile partide acasă cu fetița mea. Mi-ar fi plăcut să-l revăd. Și noi avem manageri foarte buni. Iar Narcis Răducan cred că face și imposibilul în condițiile date la formația cu care Jordi s-a duelat aseară, Pandurii Târgu Jiu. Dar unii ar putea învăța ceva de la acest muritor, așa cum se autointitulează.

CINE ESTE JORDI CRUYFF găsiți aici https://en.wikipedia.org/wiki/Jordi_Cruyff





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu