vineri, 22 iulie 2016

De ce l-aș fi vrut pe Boloni la echipa națională

 


      N-am nimic cu antrenorii străini. Dar nu atunci când vine vorba de echipa națională. Cred că trebuie să fi trăit în România, să cunoască jucătorii și mai ales să-i înțeleagă, să simtă ceva înainte de meci atunci când îi cântă imnul. Fotbaliștii români nu sunt ei cei mai buni din lume, dar sunt destul de dificili și capricioși. Asta e părerea mea. Ca să-i faci să joace trebuie în primul rând să le atingi coarda sensibilă. Cât îi trebuie unui german care nu știe mare lucru despre țara noastră să facă performanță, nu știu, dar eu una nu am încredere în acest proiect.  Chiar dacă are cinci campionate luate în cinci țări diferite, el n-a fost niciodată selecționer. Ar fi frumos să ajungă la performanța lui Otto Rehhagel, un alt neamț, care a luat campionatul european din 2004 cu Grecia. Totuși, cred că dacă califică România la Mondiale după 20 de ani, Christoph Daum își relansează cariera, ia o căruță de bani și pleacă mai departe.
      Eu l-aș fi vrut pe Ladislau Boloni la națională. S-a născut într-o familie de etnici maghiari în România și a făcut performanță în țara noastră. Iubește aceste meleaguri și este iubit de români. Am văzut-o cu ochii mei la Cheile Grădiștei, anul acesta, când a stat ore în șir să dea autografe și să facă poze cu cei prezenți. Omul asta se confundă cu performanța. A fost desemnat cel mai bun jucător al României în anii 1977 și 1983. A jucat pentru naționala țării noastre 108 meciuri, din care a fost căpitan în 23, și a marcat 25 de goluri. A și antrenat această echipă între 2000 și 2001, a avut 8 victorii, 2 egaluri și 3 meciuri pierdute.
     Loți Boloni are în palmares ca jucător Cupa Campionilor Europeni, Supercupa Europei, trei campionate naționale și două cupe. Ca antrenor are cu ce se lăuda. A luat campionatul și cupa Portugaliei în sezonul 2001-2002 cu Sporting Lisabona și a fost campionul Belgiei în 2008-2009 cu Standard. În 2009 ne-am întânit prima dată la Liege. Unde am făcut un reportaj fabulos pentru Prima TV la Academia de Fotbal. Toată lumea îl iubea, de la femeile de serviciu, la jucători. Pe vremea aceea îl antrena pe Axel Witsel, produs 100% al școlii de fotbal al lui Standard. A doua oară ne-am întâlnit în 2011, la Salonic, înaintea unui meci PAOK-Valerenga.
    Și dacă nici Boloni nu mai are ochi la jucători atunci nimeni nu are. El l-a promovat pe vremea când era la Sporting Lisabona pe Cristiano Ronaldo, cei doi au o relație bună și în prezent. Și-a pus amprenta și pe carierele lui Quaresma, Varane sau Mbia.
    Și pe final, cu siguranță Ladislau Boloni n-ar fi făcut jocurile nimănui. Tocmai de-asta nu s-a întors să antreneze în România. Totuși, șefii FRF ar fi trebuit să-l pună în capul listei.


   

     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu